Олександр Загоруйко: "Дуже складно бути керівником, а керівником, якого всі люблять, - ще складніше".

Олександр Загоруйко: "Дуже складно бути керівником, а керівником, якого всі люблять, - ще складніше".
  • Блог
  • Опубліковано 16.01.2017

З якими труднощами доводиться стикатися керівнику компанії, чи змінився ринок бізнес-консалтингу на Закарпатті, чого досягнула команда "MyProfi Consulting" за 2016 рік та які плани на майбутнє, - про все це в інтерв'ю з директором компанії Олександром.

- Які основні підсумки 2016 року для компанії «MyProfi»?

- Насправді, найбільш глобальний підсумок – філософський. Він полягає в тому, що нам стало значно простіше працювати. Тому що ми вже чітко зрозуміли, на якому ми ринку, що ми робимо, які наші сильні та слабкі сторони, що вимагати від своїх партнерів, від своїх працівників, як будувати співпрацю з клієнтами. З’явилися результати – те, чим не може похвалитися молода компанія. Вже є завершені проекти, і можна спілкуватися з клієнтами з позиції знаючої компанії. Зараз ми молода компанія, яка швидко росте. Звичайно, з часом темпи росту будуть зменшуватись. Вже на 2017 рік ми заклали у план 70% приросту. Але є досить важливий фактор: у 2016 році у нас з’явилося багато сталих клієнтів. Тобто таких, які з нами не на один проект, а працюють по декілька місяців, а є мережа магазинів, яка з нами працює вже майже 2 роки.

 

У 2016 році ми досягнули 198% приросту порівняно з 2015 роком. Однак це стосується не тільки грошей: збільшився офіс, зросла кількість працівників, значно покращилась якість послуг, які ми надаємо.

 

- Можете виділити якісь проекти чи нових клієнтів за минулий рік?

- Я не називатиму імен, але є фармацевтична мережа, яка стала одним із ключових клієнтів у 2016 році. Фармацевтика – це сфера, яка була нам донедавна абсолютно не знайома. Але ми вивчили цей ринок, основи маркетингу, на яких будується такий бізнес, зрозуміли, як працює споживчий інтерес, і сьогодні наш клієнт дуже задоволений проробленою роботою, що надзвичайно радує.

Також у нас є дуже цікавий клієнт – будівельна фірма, що є досить потужним забудовником у регіоні. З цією фірмою ми провели багато ментальної роботи, залучали для цього спеціалістів зі сторони. В принципі, ми під кожен проект залучаємо досить сильних фахівців з різних сфер.

 

- Ви зробили якісь особисті висновки за цей рік як керівник?

- Я зрозумів, що бути керівником дуже складно. А бути керівником, якого всі люблять, ще складніше. Хочеться бути завжди хорошим, але тоді тобі одразу вилазять на голову. Це найбільша проблема. Я і раніше був керівником, але був керівником у наймі, і міг там апелювати на систему. А в даному випадку я керівник свого власного творіння, і найскладніше для мене – завжди знаходити правильні рішення та бути неупередженим.

 

- Які тенденції можете відзначити у сфері бізнес-консалтингу на Закарпатті?

- Жодних. На Закарпатті не можу відзначити жодних тенденцій у сфері бізнес-консалтингу, особливо того консалтингу, яким займаємось ми, тобто маркетинг, моніторинг ринку, супровід безпосередньо бізнесу, тому що у нас є бухгалтерський консалтинг, який працює добре, у нас є юридичні консультаційні послуги, які працюють, на мій погляд, ще краще, є консалтинг, пов'язаний з нерухомістю, земельними питаннями, оцінкою того чи іншого майна… Окремо такі послуги є, а от консалтингу, пов'язаного з моделюванням бізнесу, такого собі бізнес-конструктору, окрім нас на Закарпатті немає.

Хтось може  сказати, що це дуже круто, але я скажу, що це велика печаль. Нічого так не спонукає, як якісна добросовісна конкуренція. Із того спектру послуг, які ми надаємо, можна знайти в регіоні багато пропозицій по веденню соціальних сторінок, роботі таємних покупців, по дизайну, можливо по розробці якоїсь маркетингової стратегії… Але це поодинокі послуги, в комплексі ніхто нічого такого не робить.

У нашому регіоні в сфері консалтингу все наразі дуже стабільно в негативному плані.

Можу виділити єдиний плюс. Виходячи на наш місцевий ринок, ми дуже довго намагалися просто пояснити, хто ми такі. А зараз уже в цьому плані легше, тому що нашу роботу люди почали цінувати і оцінювати, нас почали передавати з рук в руки. Є клієнти, які до нас прийшли, тому що побачили результати нашої роботи.

 

- Думаю, у багатьох може виникнути питання: як люди, що не створили власний успішний бізнес, можуть розповідати іншим про створення чи ведення успішного бізнесу?

- Компанія «MyProfi» – це вже реальний приклад успішного бізнесу. Ось ці 10 копійок були уставним фондом компанії, сьогодні ж наші плани вийшли далеко за межі 10 копійок (усміхається – прим. ред.). В середньому наші послуги приносять від 10% до 30% приросту бізнесу. Іноді стоїть задача, щоб бізнес просто не впав, але ми робимо так, що він починає працювати ефективніше.

Вся суть полягає в тому, що підприємець, який створив бізнес, і сам прекрасно розуміє, що йому потрібно додати, щоб зробити ефективнішим. Ймовірно, він в цьому розбирається краще за нас. Але ми постійно моніторимо ринок, вивчаємо споживчі інтереси, тенденції ринку. І на якомусь етапі стаємо руками, ногами і додатковою головою для тих ідей, які є у підприємця. Адже якщо він буде зараз займатися, умовно, клієнтською базою, то не буде кому займатися бухгалтерією. Або якщо він сьогодні продумовуватиме маркетингову стратегію, то не матиме можливості задовольняти діючих клієнтів. Дуже часто підприємці є заручниками власної зайнятості. І їхній бізнес не може розвиватися по тій простій причині, що вони змушені забезпечувати його поточну діяльність. Принцип велосипеду: він їде, поки ти крутиш.

Зовсім не обов’язково бути власником бізнесу, щоб давати рекомендації, як вести цей бізнес.

Один мій товариш порівняв нас з клінінговою компанією - це та компанія, яка ходить по офісах і будинках та їх прибирає. Ідея полягає в тому, що тут також можна сказати: як ви можете прибирати в дорогому будинку, якщо ні в кого з вас немає дорогого будинку. А я тоді можу сказати: для чого в принципі прибирати, якщо ці дії може зробити будь-який власник дорогого будинку. Але він розуміє на певному етапі, що краще доручити це завдання людям, які виконають його спеціальною технікою з певними знаннями. Десь схожий принцип у нас – такий собі елемент кризового менеджменту.

 

 - Зважаючи, що закарпатська аудиторія мало знає про бізнес-консалтинг, поясніть будь ласка, як взагалі організовується процес?

- Система дуже проста. По-перше, ми вивчаємо клієнта. Ми вивчаємо навіть самого замовника, тобто людину, яка до нас звернулася. Нам необхідно розуміти, яку модель запропонувати цій людині: наскільки вона консервативна у своїх поглядах, наскільки глибоко вона бачить свій бізнес або ту сферу, у якій працює, в яку сторону вона хоче рухатись, чи у неї просто абстрактна потреба типу «я хочу, щоб все було добре». Чим абстрактніша потреба, тим дорожчі наші послуги.

Вивчивши людину, ми визначаємо, чи можемо з нею працювати. Не з кожним можна організувати роботу, і не тому, що людина погана чи якась не така. Просто ступінь готовності до змін у кожного різний. Також часто керівник може бути готовий до змін, а учасники цього процесу, тобто працівники, - ні. Навіть якщо елементарно змінити графік роботи, при чому на користь працівників, можуть бути образи, революції, звільнення і т.п. Тому кожну зміну ретельно вивчаємо.

Далі проводимо моніторинг самої компанії, продукту, сильних та слабких сторін, шукаємо рішення, будуємо план і втілюємо його в життя. Необхідні зміни потрібно робити поступово, з чітким розумінням того, що за люди беруть участь у цьому процесі.  

 

- Напевно, на 2017 рік чимало грандіозних планів?

- Я не дуже забобонна людина, але предметно про плани на 2017 рік говорити не буду. У нас є декілька дуже цікавих проектів, які ми хочемо запустити та реалізувати в цьому році. Також плануємо відкрити представництво нашої компанії у м. Вінниця. Хоча роботи у нашому регіоні надзвичайно багато, але відчуваю, що для більш динамічного росту компанії потрібно розширятися. Тим більше, що є такі амбіції. Вони пов’язані, в першу чергу, не з грошима, а з викликами для самого себе. Люблю боротися за результат і ставити задачі, які, поки що, навіть не уявляю, як виконати.

Взагалі у нас кожен місяць вже розписаний певними планами, але найцікавіший з них – масштабний триденний тренінг в середині літа, який буде пов'язаний з управлінням персоналу.

Кожен місяць 2017 року вже розписаний планами.

Тобто фактично на 2017 рік у нас заплановано запуск трьох стартапів, відкриття представництва, тренінгові збори в липні та святкування 3-річчя компанії. Хтось скаже, що це мало, але мені здається, що пройшло вже мільйон років (усміхається – прим. ред.).

  • Поширити у соціальних мережах
Авторизуватися на сайті

Забули пароль?

Зареєструватися Таємним покупцем

Забули свій пароль? Будь ласка, введіть свою адресу електронної пошти. Ви отримаєте посилання для створення нового пароля.

Повернутися до сторінки Входу

Close